متولی موقوفه درمیانی از برگزاری  همایش یکروزه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد خبر داد و اظهار داشت : در این همایش قلعه باغ موقوفه درمیانی در میان 50مکان که دارای امتیازات ممتاز جهت سرمایه گذاری برگزیده و معرفی شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سید حسام جواهری اظهار داشت : موقوفه درمیانی و جواهری در 210سال پیش بامساحت  یک هزار و 600هکتار زمین در شاهپورآباد از توابع دولت آباد برخوار وقف شده است.
 
وی تصریح کرد: این موقوفه شامل مرغداری، ده مرکز پرورش دام، 800 هکتار زمین کشاورزی و یک قلعه باغ است که چهار دانگ آن وقف خاص(اولاد) و دو طاقه آن به مساحت120هکتار وقف عام می‌باشد.
 
 متولی موقوفه درمیانی در ادامه افزود: به علت قدمت این موقوفه مشکلاتی از قبیل تصرف غیرقانونی گریبانگیر این وقف بود که پس از پی‌گیری‌های فراوان از طریق مجاری قانونی نسبت به رفع آنها اقدام گردید.
 
سید حسام جواهری خاطر نشان شد: قلعه باغ فوق الذکر قدمتی بیش از 200سال دارد و معماری منحصر به فرد آن موجب انتخاب شدن آن جهت یک موقعیت مناسب برای سرمایه گزاری در بخش گردشگری شده است.
/2759/